onsdag, februar 03, 2010

O’ du salige vinter

Kulden slipper ikke taket i Trøndelag, og med den kulden vi har får vi også sol og klarvær! Nydelig vakkert og hundene stortrives… Lille Anna kunne bodd ute, men jeg er redd for den lille hårløse magen hennes og urinveisinfeksjon – så det blir ikke så lenge i gangen! Pga hennes lyst på å være ute har hun vært ganske vanskelig å få ropt inn (les. VELDEIG vanskelig) helt til en Frolic pose ble innkjøpt og vi konsekvent ga henne hver gang hun kom inn. Etter to runder med Frolic skjønte hun poenget: ANNA-kom-kom = FROLIC!!! Hun kommer løpende, inn i gangen, bråvender til høyre, slenger seg med stor kraft opp i hundebaljen og venter som et lys på godbiten ;o) Hvis man bare klarer å se bort fra den rødlige bæsjen til hundene så er Frolic en fantastisk samarbeidspartner!

drops_william

Liten Drops og stor William… 

De hundene som er joggbar, dvs: Jonas, William, Dropse og Bitte er på løpetur i marka så og si hver dag med Thomas… I har brøytet seg vei selv på rundt 1 mil i marka, synes jeg kjenner den melkesyra i bena jeg! Etter 4 mnd mer eller mindre sofaleie tror jeg formen min trenger en skikkelig skjerpings når den tid kommer! Ingen tør love når jeg kommer meg mer på bena, akkurat der jeg fikk bruddet i ryggen sitter det et stort nervesenter, og det gjør at jeg plages veldig med opphovnede og smertefulle armer og fingre! Må jaggu si det fallet gjorde jeg til gangs... Jeg er på jobb 1-2 timer annenhver dag og håper det kan bli hver dag innen kort tid?! Anna er på sin daglige båndtreningstur, noe som ikke er morsomt! Bånd er noe dritt, heller løpe fritt i skogen! De lærer fort gitt…(“,) Nelly er med på Anna sin tur i skogen, hun klarer snart ikke den løypa heller, hun sliter med bena sine nå!

anna2

anna3

anna4 

Små føtter blir slitne og da er Thomas god å ha

thomas-anna

Drops og William i kjent positur….william-drops

william_drops

drops-william

Got ‘yawilliam-drops3

Nelly sitter i bakgrunn og holder oversiktjonas-nelly

Nelly og Jonasjonas_nelly

Hva skulle jeg ikke gjort uten Vibeke min gode venninde i denne sykdomsperioden, hun kommer på besøk og vi kokkelerer litt…forrige uke ble det Hilde og Vibekes all homemade burger, brød, aioli, salsa og stekte potetbåter, trenger jeg fortelle om det smakte?? Mmmmm…

mat3

Ha en strålende dag!

Ingen kommentarer: