tirsdag, april 26, 2011

PÅSKEN 2011 er snart historie...

Og hellige moses for en påske vi har hatt! Avslappende dager uten klokke, sola har stekt (bokstavlig talt - lettere rødmelert) god mat & drikke og ikke minst herlige turer! Må vel starte der jeg slapp sist, hrmf... at ikke jeg kan oppdatere oftere, det blir så mye å huske:)


Søndag forrige helg var vi på besøk til vår fôrhund Litja, og det ble ellevill jubel når hun så hvem som kom! Hun er så herlig, vokst masse - men veldig jevnt... ennå iallefall ;-) Anna var med og de tok opp tråden der de slapp for noen uker siden - rolig avslappende lek.






Både Thomas og jeg jobbet de 3 dagene i den stille uke... men når været er så flott og vi begge jobber turnus kan vi benytte oss av marka vår likevel! Morraskaffen kan veldig gjerne drikkes i skogen den!
Dropse mitt


Mye og mangt kan henge i trærne;) Thomas flyr rundt med kameraet støtt og stadig og da er kaffekoppen  et problem


Gine i stram giv akt...




Dropse sitter stand by ved min side for tiden og stirrer meg i senk! Hun er iallefall drektig i følge henne selv... tigger mat som hun aldri har gjort tidligere, hun biter meg faktisk i leppa for at jeg skal gi henne maten i munnen - føler meg som en undulat jeg som sitter å gulper mat, ho hoho! Nå i påsken vil hun ikke ha frokosten sin, men veldig gjerne vår mat, hun kaster opp og framfor alt hun ville ikke være med på Thomas sine toppturer når vi var på hytta og DET er ikke Dropse. Hun som er som et fyrverkeri på tur! Nei da skulle hun ligge på verandaen og sove! Hmmm... alle tegn på drektighet er der men vi alle vet at de kan lure oss trill rundt, så det blir ultralyd enten seint denne uka eller mandag neste uke!


Her er fra en annen morgentur, da var ikke kaffen med så vi gikk inn til Rønningen og kjøpte oss kaffe og en kanelsnurr. De er hundevennlige de som jobber der så det er bare å si fra at du har med hund så får du gratis vaffel til dem...


Dropse synes vaffel er veldig grei gravidmat... mamma Bitte nikker samstemt i;)

Så var det duket for noen dager opp på hytta til mamma & Co på Hemnkjølen. Den norske fjellheimen badet i sol og mer enn nok snø... man blir nasjonalistisk nok i slike settinger! Thomas fikk med seg broder´n på toppturer og tok en alene... det der må være en sykdom - han får  ikke ro i kroppen før han har vært på en topp eller to! Den ene turen tok han ca. 3 min etter han var ferdig med middag en ettermiddag... hoppet opp og sa i døren på vei ut hvilken topp han skulle bestige... Men hallooo - det er en 4 timers mars tur/retur og klokken er liksom mot kveld! Men trur dere han hører da - neida, vi så bare ræva på han bortover løypa! Gal som han er tok han turen på halve tiden, etter 1 time ringte han og vi kunne se han i kikkerten;) Toillbaill... Dropse ville som sagt ikke være med - så noen måtte jo være hjemme til henne også da, så da ble jeg motvillig sittende i solveggen med en øl og Jäger... og jeg som egentlig ville springe opp den fjellskrenten jeg også!


Påskepyntet hytte




Gine gravde seg ut solingsplass... som dere ser er det litt snø igjen!


Mor i huset går for å si det mildt meget sjeldent på ski! Så de nymotens truger er for henne midt i blinken:))




Her er bare ett lite eksempel på den gravide oppførselen til Dropse... alle bruker å sitte som tente lys når det er snakk om bilder - meeeen hun er så trøtt så trøtt, og benytter hver anledning til å slumre litt:)


Men der ja - har hun våknet... Dropse, Jonas, Bitte og Anna
Dropse og Bitte i bakgrunnen


heei... la oss leke undulatleken!










Bitte




Broder´n som for øvrig heter Thomas han også på vei opp opp opp


Thomas og Thomas på en aldri så liten topp


Gine har stilen inne...


og jammen var det ikke en topp til...


og når man når målet er det godt med en iskald øl... det er visst slutt på Kvikk Lunsj og appelsin!




Bitte


Det er store krefter i sving


VAKKERT


Her er på toppen på den 4 timers marsjen som ble til 2 timers marsj




etter lange dager ute er det deilig med et mormorfang til kvelds


Barnearbeid! Pulken skulle Gine ta og når hun har bestemt seg så har hun det samme hvor tungt det skulle være!

lang lang rekke... Lille Fame danner baktroppen;)


 Da var det tid for sjøen, 45 min kjøring fra snødekte fjelltopper kom vi til grønne plener. Foreldrene til Thomas har ferieplass her...


Knut - pappan til Thomas

Thomas´storebror Øystein hadde med seg gigantølboks - 1 liter!







Dett var dett... påsken 2011 er over!


Ingen kommentarer: