tirsdag, april 03, 2007

8 uker på vei pupper:)

Her er en stadig voksende mage - håper disse valpene slutter å vokse nå, de blir digre!! (",) Stakkar Alma hun skal trykke dem ut også da...forhåpentligvis! Hun har lagt seg ut 20 cm og har ennå nesten 1 uke igjen - det er mye til 2 valper å være! Alma er veldig sprek, traver avgårde på tur, galopp gidder hun ikke mer en et par byks av. Nå er det jammen ikke mange dagene igjen til vi får se hva som skjuler seg der inne, hanner, tisper eller kanskje en av hver?!? Valpekassen er vasket og klar, håndduker og tepper er vasket og ligger med tellekanter! Ellers er alt av utstyr til fødselen klart foruten jormorkaffen og havresuppa til Alma! Jeg må også ordne med en bok eller to - alle som har tatt mot valper vet hvor inderlig kjedelig oppblokkingsfasen er, laaang er den også som regel. Og tispa vil helst at man sitter sammen henne, og da er det godt å ha noe å lese i! Så litt påskekrim tenker jeg passer bra...

Thomas tar vel noen dagsturer med barn og hunder - mens jeg og Alma må nok ha en rolig hjemmepåske i år ja! Kanskje jeg får tid til alt jeg ikke rekker over i hverdagen? Eller ved grundig ettertanke skal jeg kanskje ta det heelt med ro - trenger det nå tror jeg!

Ingen kommentarer: