mandag, juni 15, 2009

Treg igjen (".)

Jeg er treg med oppdatering her igjen... jeg vet! facebook, hjemmesiden og blogg det er mye å holde styr på:-)


Det store F-kullet er født, det var en tispe som dessverre hadde vært død noen dager og en vakker liten søtsak av en hannhund... Det ble en litt for dramatisk fødsel for min del egentlig. Bella hadde startet oppblokking men etterhvert avtok det hele. Når det kom utflod med en farge jeg ikke fikk god magefølelse av raste vi avgårde på jobb, rett på ultralyd - og der var det ingen hjertelyd å se... helt stille! På bare minutter var hun på operasjonsbordet og jeg plukket først ut tispen. Det var det ingen vits å gjøre en insats... hun hadde vært død i noen dager, huden løsnet når jeg begynte å massere! Da var spenningen stor når jeg fikk en klump av en gutt i hendene... han var veldig svak og pustet dårlig. men med iherdig jobbing og litt medisiner kom han seg rimelig fort! Fredrik som Gine har døpt han er ganske så mørkt tegnet i hode, med nydelig tanfarge. Gleder meg villt til han kommer seg på føttene så vi får se litt mere av han.
Han lever livet glade dager lille Fredrik... Han har en storfamilie rundt seg som steller for han, først og fremst mamma Bella som elsker han - hun har nesten ikke tid å tisse før hun løper samtidig som hun hyler for å komme seg fort nok inn til han igjen. Fôrvert Mona og mamma'n Gudrun, eller populært kalt Gullen fotograf (",) vil også følge lille Fredrik så de bor også her hjemme... Resten av de firbente kan nesten ikke vente med å få hilse på han. Bitte kunne gitt hva som helt for en ørliten slikk på den deilige magen der!! Stakkar Bitte - den fødte mamma...
Så dere kan bare forestille dere matorgiene vi har her hjemme nå... jeg trenger jo ikke gjøre husarbeid - det står Gudrun og Mona for... jeg kan bare konsentrere meg om matlaging (",) Jeg kommer hjem til støvsuget hus, ferdig klesvask, vindusvask osv osv... kan ikke Bella ha valper litt oftere tro?
Ellers går livet sin vant gang... det er helt utrolig men nå er de 4 laaange mnd. gått siden vi var "over there" å hentet William og fløy han til Danmark. Nå er det kun dager før vi setter kursen mot DK for å hente han hjem! Jeg får ondt i magen av å tenke på det - grugleder meg! Han er tross alt 6 mnd. nå og jeg husker han som en liten klump av en valp - kortbent og masse pels... de trenger jo ikke være et glansbilde i 6mnds alderen.
En liten bildeserie av Fredrik:
Nyfødt
første tår fra mamma - ennå på op.bordet!

Kline Gine...


fredrik har fått seg storebror...




Meget nussbar


mamma'n er så forelsket




Da har Fredrik blitt 1 uke:Nellyvill's Dial Nine One One "Compiz" har vært under saksa også, en vakker hund og med tanke på hans unge alder er framtid meget lys(",) Gleder meg å begynne å vise han i ringen...



Avslutter dagens innlegg med et bilde av Nelly, gamlemor... i hennes favorittstilling - helt forvridd! Hun tar alt oppstyret med familieforøkelse med stor ro...

Ingen kommentarer: