tirsdag, april 20, 2010

NKK Bergen

Dette innlegget i bloggen skulle være et mega postivit innlegg… som resultatene i Bergen tilsier! MEN mens jeg sitter å skriver her tikker HD avlesingen av William inn… og det var nedslående! Jeg er jo ikke født bak en krakk så jeg har jo visst at dette ikke ser bra ut og selvfølgelig så vi det på bildene før vi sendte de inn. Men vi synes forsåvidt ikke det var forkalkninger vi da – og da hadde jeg et ørlite håp om kanskje trening kunne stramme opp disse hoftene! Men avlesingen sier HD: E begge sider med store sekundærforandringer… Selv om jeg visst det ikke var bra – må jeg si jeg gikk rett i kjelleren, så i dag er det bare tårer her på Nellyvill… AA er ikke avlest – men ser absolutt ikke bra ut! Alt vi har ofret for dette import- og opptreningsprosjektet både i tid og penger er utenkelig stort, så jeg trenger nok litt tid til å svelge skuffelsen og sorgen. I allefall sorgen over at kanskje ikke William blir så gammel, alle i familien er så inderlig glad i han! Jeg griner sånn når jeg skriver dette at jeg snart ikke ser hva jeg skriver så vi må over til litt hyggelige stoff…

Jeg , Vibeke og campingbilen skulle sette snuten mot vest og Bergen før fuglene er oppe å fiser fredag. På grunn av vulkanskyen fra Island ble det total omrokkering på dommere, ingen kom seg dit med fly så kun norske dommere ble hyret i et farlig fart. Kun en utlending og han kom fra Sverige. Camilla, en kollega av meg skulle egentlig fly, men snill og grei som Vibeke og jeg er ble hun campingturist :-) Kl. 05.00 reiste vi fra Ringvål mot Støren og Vibeke. Vi skulle prøve ut en ny kjørerute i år, det er ingen hemmelighet at å kjøre til Bergen ikke er så lystbetont!?! Men nå med den nye ruten går det som en lek gitt… Valdresflya, Skammestein, Filefjell… svusj!!

 Over flya                                                                                                                                                                                                valdresflya

valdresflya3

valdresflya4

Kom fram halv fem på ettermiddagen etter lufting av hunder kokkelerte vi litt på egen hånd, og inntok et fantastisk måltid – entrecôte, ris/bernaise, stekt maiskolbe og tomat/mozarellasalat…. øl og rødvin – kan man ha det bedre… jo forresten – morsom underholdning utenfor vinduene *fnise fnise*

Lørdag morgen fikk vi brøytet oss vei inn til noe som kanskje er Norges trangeste utstilling. Strålende resultater for både Vibeke, Camilla og meg… Dropse tok en flott hattrick, tredje NKK utstilling på rad hvor hun har blitt beste tispe med CERT og CACIB! Fredrik (N’s Fifty Fifty) debuterte i juniorklasse med bravur, vant klassen sin med HP.

birbim-bergen

Nellyvill’s Fifty Fifty “Fredrik” 9  mnd – en smule lik pappan sin Olabergen-9mnd

Lørdag ettermiddag/kveld begynte hjemturen. Vi måtte ha oss en bedre middag først, man spiser jo ingenting når man er på utstilling – ikke rart man er urven i kroppen og vondt i hode! Etter forferdelig mye om og men endte vi opp på en restaurant vi ikke drar tilbake til neste år for å si det sånn… vi var vel egentlig like sulten som da vi gikk inn døra men myyye fattigere!

Da vi kom til Filefjell kjørte vi inn i et forrykende uvær! Vi ringte tilslutt veimeldingssentralen for å fortelle hvor uforsvarlig det var å kjøre der! Mange sto i kantene og kom ikke av flekken! Vi måtte resignere og legge oss for natta på Tyin. En god natt søvn gjorde bra for skrotten det og vi var uthvilt når vi skulle kjøre siste biten hjem! Det første som møtte oss om morran var en Viking bil som hadde hentet to kræsja bilder fra fjellet… så når jeg luftet hunder hørte jeg det smalt. 10 meter fra oss på hovedveien braket to biler sammen, som endte i sykebil, brannbiler, politi og redningsbil!

ulykke-filefjell

Mens vi drev gatelangs var det Berner/Nuffe utstilling i Bergen. Oliver (N’s Go For It) ble BIR og 2BIS valp – men det som slo alt denne dagen var Nellyvill’s Dinner Date “Eros” – han fikk sitt etterlengtede første CERT!! Grattis Tonje og Robert – dette fortjener dere! Superstolt av dere…han ble tilslutt 3beste hannhund. BIR både Berner og Nuffe denne dagen var veteraner – det er jammen ikke hverdagskost!bir-bim_bergen

Vi turet videre vi… mot Beitostølen og en stengt Valdresflya. Vi fikk beskjed at de drev opprydding etter uvær så vi krysset fingre at de skulle åpne om en stund. Vi koste oss bare værre vi med lunj og lufting av hunder. Men etter et par timer fant vi ut at hvis vi skulle komme oss hjem måtte vi kjøre rundt. Ned til Fagernes, Dokka og Lillehammer, noen timer lengre men…

Det begynner å våres her hjemme men hos noen har det kommet lengre gitt… se bildene fra Sicilia hvor N’s Heart Breaker “Olav” bor – utrolig vakkert!

april5

april14

april6

april12

Da avslutter jeg her for å oppdatere hjemmesiden – har fått så  masse bilder av Nellyvill’er (“,)

Ingen kommentarer: