torsdag, juni 21, 2007

Oppdal

er et tilbakelagt stadium - jeg har ikke hatt tid eller ork å skrive noen ord om helgen. Det er så travelt på jobb at når jeg kommer hjem stuper jeg i sofaen og etter noen min. er jeg hinsides denne verden (",) Det ble så som så resultatmessig, jeg er selvfølgelig fornøyd med Bitte som tok sitt første cert og BIR 12 mnd. gammel - MEN resten snakker vi ikke om! Forøvrig var helgen veldig koselig, vi sto parkert på plassen, hele 5 meter fra ringen! Deilig med camping ja - det er det vel ingen som skulle tro jeg skulle si for 1 år siden :-) Vi kosa oss sent og tidlig med mat, godteri og alt man måtte ønske av drikke... Jonas traff pappa'n sin for første gang, og selv om han hadde lagt igjen pelsen sin på Møre er han det vakreste vesen man kan tenke seg!! Det er flere bilder av far og sønn på siden til Jonas - men må legge med et her også da...
Takk for en trivelig helg alle sammen!
Alma og Jonas er to turtelduer ennå, han vipper henne over på siden og slafser i seg store mengder melk ennå - og moren koooser seg! Han har et hærlig vesen, rolig og sindig - og hvis de andre bjeffer på hunder/hester som går forbi porten løper han heller inn, synes det er helt unødvendig med det der bråket! ... da får vi bare håpe han fortsetter sånn!
På sykdomsfronten går vi også mot lysere tider... pyometra, korsbånd, og HD har vi hatt våre nedturer med... Nelly går bedre og bedre på foten sin etter to operasjoner, hun er nå uten smertestillende og er med på skogturer i sitt eget tempo. Hun har mistet enormt med muskler så nå må det bygges opp igjen! Oona har hatt veldige smerter i hoftene - hun har HD:D med masse forkalkninger. Vi har røntget et par ganger nå for å se på tilstanden, og den ser ikke bra ut. Hun hadde en periode hun nesten ikke klarte å reise seg, ville ikke ut ,var irritert på de andre og ville ikke ha mat - og de som kjenner Oona vet at DET ikke er normalt! Hun fikk seg en kortison injekson og er nå mye bedre! Jeg vet at Oona ikke blir en gammel hund men jeg vet jeg har gjort hva jeg kunne for at hun skulle få et godt liv - trening, smertestillende, seraquin, artroflex, omega fettsyrer, perioder med kortison og spesial fôr for forkalkninger! Så ingen må si at når dagen er kommet for Oona at det er et lettvindt valg!! DET ER TUNGT...
Nå er det ganske snart duket for Trønderspesialen og NKK, og hvis Trønderværet holder så blir det en vellykket helg med gode venner, mat og drikke...igjen(",)

Ingen kommentarer: