torsdag, september 06, 2007

INGEN VALPER!

Det blir ingen valper etter Anja og Ola, tok ultralyd i går og det viste at den siste lille spire også hadde forsvunnet!! Veldig ergelig, hadde sett fram til valper igjen men sånn er nå engang dette gamet! Mange håpefulle valpekjøpere blir også skuffet... Men forhåpentligvis kommer Alma ganske raskt i løpetid nå.
Det har blitt høst, det er surt og kaldt... og tidligere og tidligere mørkt! Det slår ikke positivt ut for hundene og meg - jeg går IKKE ut når mørket har kommet! Ikke alene iallefall... jeg er livredd for plutselig å stå nese mot nese med ELGEN!! Vi har fått ny leieboer, Kjersti - en god kollega og venninde har flyttet inn i sokkelen. Hun driver med collie, og det er så koselig å få noen å gå tur med - det er jo ikke alltid det passer at jeg og Thomas kan gå sammen! Jeg tar med de som trenger normal mosjon og Thomas kan jogge med de som trenger litt mer! Tilbake til colliene... vi kommer ALDRI til å plutselig stå forran elgen når de er med - de værer elg på kilometers avstand og avstanden kan måles i "Jojo"s væremåte. Nesa i sky og trekker litt ut mot kantene... elgen er i trygg avstand, kanskje krysset stien i løpet av noen dager. Hyl, vræl og være idiot... elgen er i umiddelbar nærhet - kom oss unna (",)
Men det positive med høsten og mørket er å tenne lys - jeg har helt dilla på levende lys. Det er så koselig å sitte i bakgården å tenne opp i peisen og drikke "bakklandskaffe" (en salig mix av kaffe, melk, sukker og kanel) Her er et bilde av gården klargjort for kveldskos!

Da skal jeg komme meg under dyna igjen, feber, hode-og halsonde har slått meg helt ut i dag. Alma skal bades, klippes og avleveres også, hun skal til Nkk Stavanger! Jeg har aldri sendt avgårde en hund før og jeg gruer meg!!! Men jeg må vel bare stole på Mona og Kay (",)

Ingen kommentarer: