lørdag, desember 27, 2008

HÆRRRLIGE DAGER!!

Vi er godt inne i romjulen og vi har lagt noen helt fantastiske dager bak oss! Et stress uten sidestykke på forhånd, som feks å handle på City Syd nattåpent natt til lillejulaften! Galskap - vet ikke hvor lenge vi sto i kø for å betale! En haug gaver var ikke pakket inn ennå på lillejulaften så det ble Gine satt til... Takk gode gud for hennes kreativitet - ehh... hun er lik pappa'n sin sjø (",) Aldri hatt så fin innpakking vi, med kuler og div. dandert så fint! Lillejulaften ble en lang kveld kan man si... kl.02.00 tok vi oss en velfortjent juleøl og dermed var julen -08 et faktum.

Julaften ble feiret hjemme hos oss, med deilig pinnekjøtt med dertil egnet tilbehør... og selvfølgelig hjemmelaget karamellpudding! Selvfølgelig kom nissen på besøk med masse fine gaver, alle fikk akkurat hva de ønsket seg - jeg og Thomas fikk mer enn vi hadde engang har drømt i våre villeste fantasier, vi gliser bredt ennå vi:-)




Gine pakker inn gaver


Gine med et av mine gaveprosjekter, husket plutselig at en venninde/kollega ønsket seg strikket skjerf... begynt vel sent med det og ble ikke ferdig før godt utpå dagen julaften... Både Thomas og Gine ble satt til å lage "ponponger" med ferdig... det ble det!

Daniel og Gine


Nissefar på besøk... han måtte tviholde på buksa si i år! Kjøpt seg ny tror jeg og en str. for stor, ha ha! I fjor hadde buksa revna og alle så trusa hans gitt (",) Bare så synd Thomas hvert år må hjelpe naboen med ett eller annet akkurat når nissen kommer!

Dropsungen skjønner ikke alt oppstyret i jula, hun tar det med ro uansett hun!


Hun har fyllt 4 mnd. og skal debutere på valpeshow rett over nyttår...


1.-2.-og 3.juledag har vi tilbringt AKKURAT som vi ønsker, lang frokost, slenge seg på sofaen og se litt julefilm som man gjerne har sett flere ganger tidligere, gå turer med hundene akkurat når vi måtte ønske og masse god mat og drikke med familie og venner! For et liv!!!
I morgen skal vi først kombinere skøyter og tur med hundene i byen, midt i byen faktisk! Senere på dagen kommer Statesman klanen og spiser Hildes lutefisk! mmm.... gleder meg allerede! Det er vel ingen stor overraskelse for de jeg kjenner at jeg er en smule opptatt av matlaging... og min viktigst ingrediens er fløte - ekte fløte- IKKE matfløte... blir nesten varm i toppen når jeg tenker på at noen bruker matfløte (",) I allefall... nå er det ikke bare maten jeg har fløte i... Jeg har lært meg noe nytt: Licor43 med fløte!!!!!!!!! Thomas: "ikke nok med at du koker all mat i fløte - no begynne du fina mæ å bland alkohol med det"! ha ha ... men godt e det!

3 kommentarer:

Gudrun sa...

Hmmm... Lutefisk kokt i fløte..
..det er vel litt spesielt..?
..men du får vel det til å smake godt også du..? :)

Anonym sa...

1000 takk for et fortreffelig lutefisk måltid!!!
Gudrun da - det er ikke lutefisken som er laget i fløten - det er rett og slett i alkoholen vi nå heller fløte i - øl, rødvin, hvitvin, cognac, likør - fløte it is.
Klemmer fra en mett og fornøyd Statesman gjeng.
Ser dere på fredag - til Kylling a`la Fløte

Anonym sa...

can you email me: mcbratz-girl@hotmail.co.uk, i have some question wanna ask you.thanks