lørdag, desember 13, 2008

Julebord

Dagen i dag har vært en skikkelig sløvedag, og gud så godt! Vasking og baking har vært et ikketema - eller det vil si... Gine med sin mormor har stått for bakingen. Nå vi kom for å hente Gine etter overnattingsbesøk hadde de kokkelert til meg og det endte i 3 sorter! Snakk om å være heldiggris... Jeg er så takknemlig, dagene har ikke nok timer for tiden!
I går hadde Heimdal Dyreklinikk sitt julebord, og i år stilte jeg huset til disposisjon, noen ville så absolutt ha fest i boblebadet:-) Jeg tok fri på dagen slik at jeg hadde hele dagen til å sulle hjemme - og jeg og Kjersti hadde på forhånd vært på polet og div. andre steder for innkjøp. På menyet sto... : Choriz*chillimarinerte scampi med aioli*Lefser med sylte og sennep*Edamer med frukt chutney*Laks med urtekrem*Ovnsbakte Bynespoteter*Pinnekjøtt med kålstappe *Kjøttboller i fyldig tomatsaus*Strimlet svinefilét*Kalkun med waldorfsalat*Serranoskinke og honningmelon*Grønn og rød pesto*Focaccia med timian og maldonsalt*Cheddarsaus*Oliven - treger jeg si annet enn mmmm.... Det var en meget vellykket aften med massssse god mat og drikke, og det var så deilig i badet med ca. -10 fullmåne og klarvær, det var nesten "den blå timen" Noen bilder fra kvelden :


Er vel ingen tvil at vertinnen hadde en fornøyelig aften??
Bitte er med!


Bitte skal alltid sitte slik når vi har besøk, sitter rett på rumpa og lene seg bakover i kroken. Dupper av litt, våkner og bare tar et lite overblikk og dupper igjen:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

where you come from!