lørdag, desember 06, 2008

salmiakk langt nedi drøvvel'n...

Som overskriften viser går jeg rundt i en evig salmiakkrus!! Rundvasken har satt inn... puh... Jeg hater dette førjulsstresset men elsker jula! Men jaggu trengs det ikke en skikkelig salmiakkvask en gang i blandt - utrolig så mye hundene støver! Har så smått begynt å pynte litt på kjøkken - jeg klarer ikke pynte før lillejulaften, det der ligger ibrent i kroppen, men kjøkkenet må ha litt rødt i ukene før - bare så julestemningen synker godt inn... Vel - det er vel ikke til å unngå julestemning i år - mengder med snø og rundt -10 hver dag. Nydelig!! Så herlig på tur med hundene - de får nisseskjegg og lukter så deilig når de kommer inn.

I dag går jeg inn i en ny epoke (",) jeg overlater ansvaret for hundene til andre!! Jeg og Thomas skal til Storlien (Sverige) på julebord!!! Jeg "tok'en" ikke helt ut da... de andre tok toget tidlig i morrest, men vi kjører godt utpå dagen etter en skikkelig tur med hundene -det får være da måte på:-) Får handle litt på Svenskesiden med det samme tenker jeg - har allerede bestilt varer på systembolaget som skal hentes. Så blir det nok litt kycklingfilet og fläsk - og for ikke å snakke om skjærgårdssild!

Til og med gamlemor Nelly er med på moro'a...

Drops og mukkemann

Dropsungen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag håller med dig Julen är tervli, men inte stressen innan.
Tänk vad annorlunda det blivit. När jag var lite så for vi till Norge och handlade billigt.
Är det på högfjällshotellet ni ska äta julbord?
Mvh Katrine

Anonym sa...

lol,so nice