fredag, mai 08, 2009

Tja... hvor skal jeg begynne!

Sånn går det når jeg har det for travelt til å oppdatere bloggen... "nyhetene" vokser over hode på meg og det blir tungt å begynne! Men etter et bedre måltid og en øl i hånda kaster jeg meg ut i det - dog en meeget forkortet versjon!
Resultater fra Sunndalsøra ligger på nyhetssiden på hjemmesiden min. En utrolig hærlig helg... dro nedover fredag kveld og campet sammen den Hoflandsdalske familien og Jaru, Gudrun og Mona. Lørdag var det kun valpeshow og Dropse skulle til pers. Hun ble BIR for dommer Kristin Hoff, de droppet grupper så vi gikk direkte til BIS'et. Av rundt 30 raser ble hun tilslutt 3BIS. Resten av dagen ble brukt til sosialt samvær, barna storkoser seg i Sunndalsøra hvert år, det er et fantastisk idrettsanlegg/skoleområde de har! Trude "Havika" og oppdretteren til Nuffen til Hege/Tone kom å slo leir utpå kveldinga... langbord ble laget og vi koset oss i mange timer med mat og drikke:-)


Drops 3BIS


Marthe, Gine og Marius koser seg...


nydelige omgivelser

kveldskos...

Søndag skulle jeg stille Drops, Victor, Jonas og Bitte - i tillegg kom Nellyvill's Entertain You "Nero". For å gjøre en lang og hærlig historie kort... Nellyvill tok begge certene, Bitte ble CHAMPION og unggutten Victor på 12 mnd. ble BIR. Dropse og Nero stilte som valp, og Nero trakk det lengste strået i dag og ble BIR og 3BIG! Victor ble plukket i en semifinale på 8 stk men ble ikke plassert i BIG'et. Dette var en stor dag som ingen ville skulle ende... et fantastisk vær i nydelige omgivelser - sammen godt selskap...kan man ønske mer?


Bir og Bim


NUCH Nellyvill's Bitter Sweet :-)

Så glad så glad...

Uka fløy avgårde og fredag var 1.mai... og det betyr FRI!! Vi pakka bobilen og dro på camping sammen Vibeke og Karl Eddie med barn og hunder! Det var vel kanskje noen som ikke skjønte hvordan jeg kunne finne på noe sånnt når jeg skulle ha konfirmasjon på søndag...(",) For en dag vi hadde, har aldri vært på Frosta før, men det blir jammen ikke siste gang! Vi var jo så utrolig heldige med være også ... og hvordan kunne dere gjette... masse deilig mat!

campinglivet e topp!

Gine og Adrian

Gine leker Jesus... hun går på vannet (",)
Daniel leker med krabber

Vi pakket ikke sakene våre før solen hadde sagt takk for i dag!

Søndag skulle Daniel konfirmeres, han valgte å konfirmeres gjennom Human Etisk Forbund. En veldig fin sermoni i ærverdige Olavshallen ble starten på en perfekt dag... uten noen form for stress før under og etter dagen:-) Utover dagen når Daniel hadde pakket ut alle konvoluttene var det nesten så jeg angret mitt valg som ungdom... jeg skulle ikke gjøre som alle andre bare pga gavene/pengene så jeg valgte å ikke konfirmeres i det hele tatt! Kanskje jeg skal slå sammen bryllup og konfirmasjon??
På mandag skulle dommen falle mht Bella og vår romantiske påsketur(",) Tok ultralyd og der så vi flere valper... *smiler stort* det var egentlig ingen stor overraskelse! Jeg har blitt forundret har hun ikke vært drektig... hun er nok lik sin mamma Nelly, viser alle tegn tidlig... men man vet aldri - de kan virkelig lure oss!


Nå sitter jeg her og venter på Thomas... han heiv seg i bila i går og kjørte ned til Tønsberg i begravelse. Jeg har vært flink vordende hustru og ... holde dere fast... vært på jobb, trimma hunder, støvsuget, vasket gulv og tørket støv, bada Drops, klipt og blåst henne, bada Gine, dusja sjøl, laga middag ... puh... og her sitter jeg! I morgen skal Dropsungen på sitt siste valpeshow før hun i Ålesund debuterer i juniorklasse!

Ingen kommentarer: