søndag, august 15, 2010

I stede for Bjerke…

… sitter jeg her hjemme!! Surrehue som GLEMTE å melde på til dobbel int. norsk vinner utstilling! trengerjegsijegerenidiotneidadetgjørjegikke!! Vel nok om det… vil aldri snakke mer om det ;-) Altså her sitter jeg og er veldig stolt over hva Nellyvill’ene som faktisk var tilstede på Bjerke. Lille Oliver som ble 9 mnd. 2 dager før utstillingen og dermed debuterte i juniorklasse gjorde det med brask og bram. Lørdag ble han nr.2 etter Fredrik, som også er en Nellyvill :-) de fikk begge bare hp og gikk ikke videre til bhk. Søndag vant han like så godt klassen foran Fredrik – og begge fikk CK! Hurra…  Victor (N’s Dressed To Impress) som er svensk champion fikk det norske certet på lørdag og ble dermed NUCH i tillegg… han endte opp som 2 bhk på lørdag og 3 bhk på søndag! Jeg hadde “live updates” på tlf og det var noen nervepirrende minutter før certet var i boks! Værre å sitte hjemme enn å være tilstede gitt :-)

Ser jeg har glemt å legge ut bilder fra fjellturen på hytta til mamma & Co på Hemnkjølen. Fantastisk flott der oppe og perfekt terreng for både to-og firbente… jeg må jo ha noe å være hysterisk for da – ja for det finns annet enn elg å være hysterisk for sjø… og det er huggorm og myrhøl – sånn synkmyr! Det er min største frykt med hundene, for mine hunder oppsøker alt som har noe likhet med vann å gjøre! Men sannelig gikk det ikke bra denne gangen også :-) Dropse er en skikkelig badeløve og benytter enhver anledning til å bade…se og nyt ;-)

dropse-bader4

dropse-bader3

dropse-pinne

dropse-bader2

Bitte speider etter datteren sin…dropse-borte

og vips så kommer hun opp til overflaten etter et dypdykk!dropse-bader

og når Dropse kommer på land med pinnen står de andre klar for å stjele pinnen…pinnelek 

dropse

naturkunst 

gine-i-farta

i-farta

gine-med-fisk fangsten

Frokost i det fri…           frokost

Gine var med Thomas og hundene på en av sine toppturer! Hytta ligger rett ved Gines venstre skuldergine-topptur

Vi har hatt en flott vær i det siste, og det har blitt en god del bading på både oss (Thomas og Gine da…) og hundene! Vi har flotte vann i nærheten og her er hestsjøen som ligger rett borti gata her…

hestsjoen8

hestsjoen6

hestsjoen5

hestsjoen4

hestsjoen3

ikke lett å riste seg og svømme samtidig – drukner jo nesten!hestsjoen2

hestsjoen10

Da skal jeg kose med litt til i sofaen med litt Cola Zero og strikking før jeg tar natta, jeg må alltid ha et eller annet prosjekt på pinnene men dette er første gangen jeg strikker etter engelsk mønster! Frøktelig artig sjø… i morgen er det ny uke med nye spennende dager! 1 uke igjen av skoleferien og den skal visst nytes i det fulle ifølge jentene… de har jammen gått fort de 2 mnd. med skolefri!

Ingen kommentarer: