søndag, august 22, 2010

Søndag morgen blues…

Tøft å komme igang med dagen i dag gitt… sitter med en kopp, feil… ei kanne kaffe og surfer rundt på nettet! Thomas jobber overtid, hundene snorker rundt føttene mine og Gine ligger henslengt i sofaen og nyter den siste sommerferie dagen! I morgen er det på’n igjen med skole, lekser og trening! Hun er tatt opp på konkurranse parti turn og det er jammen ikke noe kjære mor! Mange tøffe timer i turnhallen pr. uke men hun elsker det og da er det greit. Hun er steintøff og liker å tyne kroppen max… arvet etter mamman sin det sjø smile_wink

Merker at sommeren er på hell… kjenner lufta er litt kaldere, kun sola som varmer! Jeg må innrømme at jeg elsker høsten jeg da… vakkert vakkert i marka og man trenger ikke tenke om det er for varmt for hundene! Et skår i gleden er tanken på at vi går mot vinter men det er det eneste negative (“,)  Ser også på blomstene at en ny årstid er i møte, de strutter liksom ikke av livsglede lengre. Jeg prøver krampaktig å forlenge det, jeg koser meg når jeg vanner og steller for dem… Anna bestemte tidlig hvilke sorter vi skulle ha her hjemme! Jeg har bare rosa og hvite blomster, og deriblandt rosa geranium som skulle vokse seg kjempestore i sinktrauene mine. Hun spiste opp alle 8 plantene, men rører ikke alle de andre sortene som står lett tilgjengelig! Merkelig…

montasje sommer-10

Helgen har bare vært avslapping, høydaren var sushi måltidet vi hadde sammen Vibeke!! Jeg lyver ikke litt engang om jeg sier jeg kan spise sushi hver dag!! Lørdag hadde vi besøk av en hyggelig familie som så veldig ønsker seg Berner, vi får håpe vi kan oppfylle ønske deres om ikke så alt for lenge :-) Ellers så har helgen gått med til litt pelspleie, Dropsungen er nå ferdig røytet og på vei opp igjen! Neste helg er det Hundefestivalen og det kommer ganske mange Nellyvill’er har jeg hørt – gleder meg!

Da må jeg vel samle meg og gjøre noe fornuftig tenker jeg! Avslutter med lørdags maten – noen fete biffer med iskald øl til! God søndag alle sammen…montasje mat

Nei forresten… jeg må bare vise fram bilde Thomas har laget! Han blir ikke fornøyd hvis han finner ut at jeg blogger det men det driter jeg i… synes det er så kult! Vi har jo som de fleste har fått med seg et spesielt forhold til Paris. Han har sveiset Eiffeltårnet og montert på lerret, og meningen er at vi skal ha bryllupsbilde på lerret ved siden av… tiden vil vise – det er jo bare 1 år siden bryllupet og vi har ikke ordnet med bilde ennå! Har da all verdens av tid (“,)

IMG_0339

2 kommentarer:

Silje sa...

Nam nam!! Nå ble jeg skrubbsulten!! Tror vi må prøve sushi sammen med dere en gang for jeg har ennå ikke fått gjort det..

Du kan hilse Thomas å si at bildet han har laget var RÅSTILIG!!

Klem Silje

guro sa...

HVA? hundefestival?? har ikke nellyvillen her hørt no om? ka har vi gått glipp av no?