tirsdag, november 16, 2010

WOW... for en helg vi har hatt!

Sist helg var det klart for utstilling på Orkanger, både Anna og Dropse var påmeldt men det var klart leenge før utstillingsdagen at Anna ikke fikk entre ringen med det lille hun har igjen av pels! Den lille damen nærmer seg nok sin første løpetid tenker jeg! Men det manglet ikke Nellyviller i ringen av den grunn... I junior klasse stilte Oliver og Kaspar, i åpenklasse Nero, og Dropse i åpenkl.tispe... Søskenparet Nero og Dropse sto for championat begge to og jammen slo de ikke til og endte opp som BIR & BIM og NORSK UTSTILLINGS CHAMPION! Dropse bir og Nero bim... Oliver klassevinner med CK og 4 BHK og Kaspar nr.2 med HP. Kennel Nellyvill ble nr. 1 oppdretter og i store ringen endte vi opp som BEST IN SHOW! Dette er 4 gang på rad vi blir BIS oppdretter... moro!

Ekstra morsomt er det når man får mye oppmerksomhet og gode ord fra dommere vedr. grooming og utstillingskondisjon! Dette er noe jeg brenner for... man ønsker å delta på en skjønnhetskonkurranse med hunden sin og betaler dyrt for det, da er det i respekt for dommeren som skal ta i hunden rett og rimelig at man stiller med en velstelt, badet og gjennomgredd hund! DET er det ikke alle som gjør... om man klipper eller ikke er en smakssak, jeg for min del elsker en velstelt pent klipt Berner! 

Og skal jeg hviske dere som mener jeg skamklipper hundene mine og at de ligner på kongepuddler en ting i øret?? Mine hunder er på løpetur (ikke rusletur!!) hver eneste dag ca 1 mil i ulendt terreng, myr, skog, kratt og fjell! De meget godt muskelsatt og de har jo ikke mistet egenskapene sine jo... Her er en liten smakebit på joggeturen deres i går morrest: 






Jeg har egentlig kommet tilbake i jobb men er nå 14 dager sykemeldt 100%... regelrett berodret i full ro! I et forsøk på å bli kvitt noe av smertene i ryggen prøver de nå med kortison injeksjon i ryggvirvelen som er brukket! Det ble satt i går og nå går jeg bare å venter og kjenner etter om smertene flyr avgårde! åhh... som jeg gleder meg hvis det har en virkning - jippii... første gang på over 1 år uten smerter kan man feire - kanskje med sushi - tja det tror jeg ja! Gine hadde tegnet til meg da... så søtt!

hun var nok litt bekymret for at den sprøyten skulle gjøre vondt... se nederst i høyre hjørnet: du er tøff fordi du ikke sa AU!! ho ho ho...

Ingen kommentarer: