mandag, august 29, 2011

Opsi deisi... det ble en lang bloggeferie det!


Vips så var jeg tilbake, til glede for noen og ikke fullt så gledelig for andre ;o))

Vel denne bloggetørken har kun en forklaring - "viktige" hverdagslige ting hoper seg opp når jeg ikke har tilgang til pc - les campingferie uten tilgang til tråløst nettverk! Var uheldig med de campingplassene vi var på og det var så dårlig tilkobling at jeg fikk knapt lest vg og adressa gitt... Og når ting hoper seg opp - ja da er det veldig enkelt å bare utsette den store oppgaven! 

Jeg skrev forrige innlegg første uka i ferien min... 4 hele herlige uker sammenhengende ferie hadde jeg i år! Vi måtte vente med å reise da NKK ikke hadde sjekket kalenderen min før de satte opp Trondheimsutstillingen...  Lørdag den helgen var det Trønderspesialen, og jeg vurderte sterkt om jeg skulle trekke Anna fra NKK søndag - hun var den eneste jeg hadde meldt på der. Men det ble til at jeg troppet opp og jammen var jeg ikke glad for det ved dagens slutt... vi kunne dra på ferie med STORCERTET i boks ;o)) Anna ble beste tispe og BIM - BIR ble Dropses utkårede Ola Odelsgutt. 


Fra Tr.heim gikk ferden først til Gustavsvik Camping i Ørebro... fast stoppested - og den aller beste camping jeg har opplevd! Her var det full avslapping uten å følge klokka, alt stress og mas er milevis unna ;o) 

Anna synes campinglivet er helt greit egentlig...

På byvandring i Ørebro - utrolig koselig by!

The Nellyvills utenfor Ørebro slott... 

Etter noen dager på Gustavsvik pakket vi sammen leiren vår, vi hadde på forhånd booket plass på Böda Camping på Öland. Vi reserverte plass der et par uker før den berømte serien startet på tv... jeg tror ærlig talt ikke vi hadde turt dra dit hadde vi sett serien først! Jeg hadde mine tvil om plassen når den framsto som den mest ultra ultimate harry camping du kan tenke deg... Men vi ble veldig positivt overrasket - og atter engang har tv klart å vinkle saken i den retning de selv ønsker! Men før vi kom over til Öland var vi en dag på Kolmården Zoo... Her er kun et lite knippe bilder fra dagen: 






Deretter gikk turen ned til Öland, det som å komme til et land mye lengre syd... Veldig uvant vegetasjon, lange kritthvite sandstrender og et varmt og fuktig klima! En gedigen campingplass men koselig... Her var vi i 1 uke. Den første morgenen skulle jeg ut med hundene - uten make-up, håret som en høysåte - men heldigvis solbriller! Jeg gikk med mine 5 hunder på rekke og rad, de er helt uanfektet andre hunder og oppfører seg eksemplarisk... da jeg hører bak meg: ursäkta... ursäkta... URSÄKTA - snudde meg og så rett i kameraet til filmteamet!! Damen var himmelfallen - hvordan kunne jeg klare å gå med 5 hunder! For et fantastisk syn... kunne de få lage en reportasje til neste års Böda Camping. OH MY GOD! jeg var  uvillig og ville vite hva de skulle filme og hvordan vi skulle bli framstilt - jeg vet jo at de gjør akkurat som de vil! vi ble enig at de skulle ringe meg og komme å filme en annen dag... men heldigvis - de tok aldri kontakt igjen - de fant vel oss for normale kanskje ;o)) men vi ble med en og annen gang når vi var på tur med hundene... 























 Camp´en vår
Filmteamet filmer vogna bortenfor oss...

Bedre kjent som 5 th. Avenue - eller Paradgatan









Det var jo rene kenneltreffet på Böda, Birgitta med Hilde hund, Anna og Anders med Milou og Sanna og Bjørn med Linus - så trivelig å treffes igjen!


 Her er køen inn til bakeriet, fantastisk flott bakeri med masse - altfor masse fristelser!!

som foreksempel dette...
sjekk hva som står på døra ;o)))

 typisk landskap på Öland...

på besøk hos Linus med familie (N´s In Your Dreams)

I Kalmar kjørte vi innom Hilde (N´s Deal Or No Deal) hun er bare vakker, kunne egentlig bare pakket henne inn i bobilen og tatt henne med hjem... hun bor helt ubeskrivelig vakkert til sammen husse og matte! Vi plukket med oss en stor pose moreller fra den enorme hagen...


helt greit å være hund her

en stor innsjø og stupebrett kun få meter fra verandaen


vakre saudotter har de også

Og gjett hvor jeg har vært... Jeppsipepsi - ULLARED!! Og lykken er at det ikke var så mye folk - for da har nok inntrykket fort blitt et annet en det positive jeg fikk ;)

 Et annet fast stopp vi har hjem fra ferie er Ullerøy hos herr og fru Hiselfoss, og på vei dit ble vi stående i en time i kø... vi skjønte når helikopteret landet at her har vi med en real smell å gjøre! luftambulanse, 4-5 ambulanser, 4 brannbiler og en haug politibiler - uff det er så nifst å se det så nært!

 Vel framme, noe både Gine og Bitte satte pris på :))
 På tur til et sjøbad
Den som ikke vil den skal...

 Dropse vil alltid hun...
 Skadet



 Noen må jobbe...

mens andre nyter dagene...

På vei hjem møtte vi ennå en ulykke, 3 biler foran oss - farlig nære! 


vel hjem kom vi og hverdagen startet med brask og bram! Thomas er i innspurten til Maraton, han fikk ikke plass på New York Marathon og heller ikke 2.valget Berlin - så nå er han påmeldt noe så kjedelig som Oslo Maraton! Men et maraton er 4.2 mil uansett hvor i verden det er så her er det trening som rår... noe hundene også nyter godt av - de har mange tunge seige mil bak seg nå!

Svenstavik var også i år plottet inn på utstillingskalenderen - den aller siste utstillingen til Dropse før parring - pelsen hadde på det tidspunkt begynt å si takk for seg - nå er den long gone:) resultatsmessig ikke en bra helg men vi tok det igjen på sosialt samvær! kjempehelg...

 Camp Nellyvill - Statesman - jättemysig!

 Gine og Adrian... veldig gode kompiser meeen noe ulike interesser akkurat her - Gine elsker utstilling, og sitter her å venter på å entre ringen med Pomeranian, noe hun atter engang gjorde med stil... CERT, CACIB og BIM - mens Adrian sitter her å tenker ut taktikk til neste corner innlegg:))

 Forberedelser

 Full konsentrasjon...

og jammen ble hun ikke atter engang... beste tispe! Dette kan hun

 vi feirer en Statesman i Finland også Gine da;) 

 mor og datter har fått seg ny seng... 






 Dropse, Bitte, Anna og Jonas


 Dropsungen te morsi...

 nå er vi ferdig å være pen og pyntlig... 


I fare for å skrive historiens lengste blogginnlegg, skal jeg fatte meg i korthet... for et par helger siden hev vi oss i bilen og fjellet ventet! Egentlig altfor mye å gjøre hjem med beising av hus og div forefallende - men vi kunne ikke la en solfylt helg gå til spille...

 Første stopp var Orkelsjøen på Oppdal... men pga sterk vind dro vi derifra, men vi rakk å kjøpe nylaget rømme på ei sæter... mmm!! kan nevne at på kvelden ble det hjemmelaget rømmegrøt med spekemat!


 Vi endte på på Gjevilvatnet... fantastisk vakkert der med kritthvit sydenstrand!




 På lørdagkveld var det fullmåne - magisk!






 men selv om det er helg betyr ikke det at det er treningsfri... Thomas og hundene hadde en løpetur opp til foten av Blåhø (ps... for dere som ikke er kjent der - det er bratt og langt)



 Reinsflokk...









mens andre holder kaffen klar... ;o)) nespresso maskina er aldri langt unna og er en selvfølge på campingtur!

Puh... dett var dett! for nå iallefall - da er jeg ajour! tror jeg... Alt av ustillingsresultater vil bli oppdatert på hjemmesiden - en eller annen gang;)



1 kommentar:

Lena sa...

Villka härliga kort :)Ni måste haft en fin tur.