lørdag, juni 25, 2011

Ferie er egentlig ganske så alreit...

Åhhh... hellige moses jeg koser meg! Å gjøre akkurat det jeg vil akkurat når jeg vil passer meg aldeles yppelig! FERIE... Jeg har nå hatt ei uke ferie alene før vi nå har 3 uker sammen:) Da har nøkkelord vært: sov "lenge", dvs ikke ha alarm på... men å våkne 10 min. etter jeg vanligvis står opp er ikke så ille så lenge alarmen ikke har vært på! Frokost og kaffe foran PC´en, for så å hoppe i turklær og gå i skogen... det er kun ett lite drawback med skogen nå om dagen - dette:

MØKKSKITNE hunder...
Jeg har 5 helsorte hunder på slutten av turen, og gjørma sitter på hvert hårstrå helt inntil huden! Lille Trille (les Lille Fame) som ikke er glad i vann og søle har blitt så fryktelig tøff på gammeldagan - hun skal gå rett fram samme hva som er i veien! Så det blir en stund med vann og blåser kan man si...  Her om dagen fikk jeg med Gine og en venninde også gitt... her ved "Hans og Grete huset", en nifst plass langt inne i marka... gud vet hva som har foregått her?!? Jeg må si jeg får fart på kroppen forbi her ;o)


Jeg har fått sommergave til Thomas, og det var en fantastisk opplevelse... Thaimassasje! Jeg hadde 60 min i himmelen!! Jeg har 2 dager i uken til fysio med ryggen min, og jeg gnåler høl i hue til Thomas om massasje ved enhver anledning - jeg har innsett at skaden i ryggen gir meg kroniske store smerter og også forferdelige stive muskler i nakkeomr. og hode! Det er så og si ingen som klarer å massere meg hardt nok - men Thaidamen var et unikum... så hvis du liker tung massasje og ikke har prøvd thai - LØP og kjøp!! Jeg er avhengig ;o)

Gine & Daniel har også tatt ferie... dvs. Gine kun fra skolen - turn sover aldri så trening pågår hele sommeren! Avlutningen på Nypvang skole er alltid noe men ser fram til - et forrykende sceneshow med flott musikk er en årlig tradisjon! I år skulle klassen til Gine kle seg "rockete" og hun stupte i sminkepungen til mor... trur hun ble ganske fornøyd med resultatet :))


Ukas høydepunkt var overrekkelse av nye bobilen... endelig! Og jeg har lenge sagt at den dagen den bilen blir vår skal vi feire med sushi! Så sent onsdag kveld koste vi oss med sushi og en fantastisk utsikt mot Munkholmen (mobilbilder - kvalitet deretter) Og endelig... Vibeke har "blitt vant" til sushi som hun selv sier... det er jenta si det:))
 St.Hansfeiring på torsdag var en ISKALD fornøyelse... 8 grader, vind og regn! Jeg hadde forberedt tilbehør til grillmaten halve dagen og gledet meg som bare jeg kan gjøre til store fete grillben kjøpt samme dag, det tok sin tid ved grillen og når de endelig ble ferdig og jeg satte tenna i dem (ps. Thomas hadde på den tiden spist halve stykket) kjente jeg en ekkel bismak, tok en titt på pakken, fremdeles kjøpt samme dag, og de gikk ut på dato for 9 DAGER SIDEN!! Trenger jeg forklare skuffelsen... bare de som kjenner meg kan vel levende forestille seg;o)) Et noen timer tuslet jeg hjem, la meg under ullpleddet - MED de 2 ullgenserene jeg hadde på meg, med et glass rødvin og drømte meg bort til pittelitt varmere strøk!

her er jeg intetanende om de pill sure grillbena, heldigvis bruker Hilde å ha med litt for mye mat så jeg hadde annet kjøtt på luringa! St.Hans bålet ble en heftig sak, vi hadde vi nok samme askenedfall som på Island tenker jeg - minst! Men trivelig var det... til tross for vær vind og aske!


Dere får ha en forrykende flott helg! En uke til NKK Trondheim og spesialen også bærs det avgårde til öland:)

Jonas og Anna avslutter med en "shake hands" friends forever ;o))



Ingen kommentarer: