søndag, september 04, 2011

Hipp hurra...

som overskriften sier - i helgen feirer vi både det ene og det andre! Fredag sto Vibeke for tur - bursdag... og hva passer ikke bedre enn et skikkelig sushi kalas! Jeg har prøvd i flere år og få overbevist henne at sushi er matretten som overgår alt! Har jo ikke hatt henne på gli engang - men plutselig løsnet det gitt og hun har blitt avhengig! JIPPI... Fredag kveld skulle jeg ha kurs: how to make sushi ;o)) Vi kan vel slå fast at vi ble mett!

Lørdag ble tilbrakt først i skogen, deretter på dugnad i turnhallen. Gine har treningssamling hele helgen og da må vi trø til på dugnad... jeg laget taco til 55 barn og trenere mens Thomas fungerte som "Onkel Thomas" - så til at alle hadde det bra!

Søndag i dag og vi har 2 års bryllupsdag! Drømmer meg tilbake og ønsker dagen i reprise... uforglemmelig! Vi feiret med sjokoladepudding og vaniljesaus i morrest:)


Så med det samme vi er inne på feiring: flere Nellyvill´er har vært i ringen i helgen... Itzi 2.btk på valpeshow på fredag, Østfoldtreffet i går ble Ine 2.btk valp, fredrik 4 bhk, Oliver res cert og Bella exc. Linus i Sverige ble nr.2 i klassen. I dag i Drammen ble Fredrik BIR, Oliver 3bhk med Cert og Bella 2 btk med Cert... og tilslutt lille Linnsi ble BEST IN SHOW  i Ålesund! Hipp hurra og grattis til alle!

Mens utstillingsresultater tikket inn var vi å gikk en flott tur i skogen, jeg var i min sopp ekstrase igjen... plukket massevis! Hundene finner jo alt av gjørme og gørr så de var temmelig grisete på vei hjem -- så vi sendte dem ut i ei elv som så noenlunde ren ut... der klarte vi det kunststykket å rote oss inn i et vepsebol!! Sinte vepser var det... ser for dere meg "dramaqueen" som jeg er  - MED VEPS INNI TRANGE KLÆR!!!! jeg hoppa og hyla - fikk 5 stikk som gjorde innmari vondt, og den panikken med summende illsinte jævler som prøvde å komme innunder tightsen min er ubeskrivelig! Men greit nok - jeg hadde vondt og hadde panikk  - nå måtte vi konsentrere oss om hundene stakkar! LilleFame hadde panneluggen full av veps, de gravde seg inni pelsen til de andre og de STAKK! LilleFame fikk panikk og ville hjem - Dropse hadde øyne som tinntallerkener... stakkar så vondt det var til dem. Vi løp hjemover og vel hjemme blåste vi dem... Det ramlet svimete veps overalt!! Fy fader så hæslig... Lille Fame har fått Prednisolon - hun fikk nok opp i mot 10 stikk! Jeg ser ikke ut der jeg ble stukket - veldig hoven og det gjør vondt! Thomas slapp unna med 1 stikk han... 

1 kommentar:

Sara Jacobsen sa...

Så ut som en fin tur - kjempefine bilder!!

"Datt innom" bloggen og hjemmesiden din pga min kjærlighet for berner sennen! Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har hatt hund, men har hatt mange hunder rundt meg! Har siden jeg var liten ment at den berneren er rett rase for meg!

Nå har det seg sånn at jeg er student, og at jeg og sambo eier en leilighet som er altfor liten for en berner (kan vel trygt si at den er for liten for enhver hund, er kun et par marsvin vi har plass til. Hihi)! Sånn går det når man skal bo så himla sentralt - nei gi meg en bondegård, det er noe for meg! Ser på hjemmesiden din at dere bor utrolig fint til! OG alle de fine hundene...

Blir nok noen år til jeg får meg hund - så du får holde oppdrettet igang for min skyld. Haha! Har hørt gode ting om oppdrettet ditt.

Gleder meg til å følge både hjemmeside og blogg! Ha en fin dag.

Ja.. blir nå litt engasjert når jeg ser fine bernere :)