mandag, mars 31, 2008

Bergen e søren mæ langt!!

Da har jeg kommet hjem fra en ørliten svipptur til Bergen. 3 halvgale kvinnfolk i bilen gjorde turen så festlig så (",) Praten gikk på inn- og utpust og jeg overdriver ikke hvis jeg sier det var stilt i bilen i toppen 2 min.! 13 timers kjøring en vei går så det suser... Kom fram i Bergen kl.01.45 natt til lørdag og da var det å organisere oss på hotellet. Opp kl. 06.00 og avgårde til utstillingshallen... det var lettere sagt enn gjort!!!!!! Vi rota oss grundig bort, for å gjøre en laaaang historie kort - vi er ikke imponert over Bergensere, men jeg kom hesblesende inn i hallen 08.45 og kl.09.00 skulle Jonas inn i ringen! Han hadde sin debut i de voksnes rekker og klarte seg bra - vant klassen sin med CK, ble ikke plassert sammen de store gutta da! Bitte ble nr. 3 i klassen sin med HP, dommeren ga henne mange sjanser til vise sine bevegelser. Hun var så opptatt av å innynde seg til meg og løp som om hun var i elite klasse lydighet... Dommer sa han så jeg gikk lydighet med henne - ja ja... han skulle bare visst, hun kan knapt nok å sitte på kommando (",)

Reiseselskapet mitt vant jo rubbel og bit i sine repektive raser så dagen ble lang den, pakket bilen etter gruppene, tok en matbit og startet hjemreisen kl.18.00... Det gikk opp, ned, høyre, venstre, gass og brems!! Store deler av kjøreturen er det plass til en bil i bredden... bra vi er optimister iallefall! Glatt var det også hjemover... Kom hjem 07.30 og da var det godt å deise ned i senga si!!

Har jo ikke vært borte lenge men jeg så stor forskjell på valpene, Thomas har gjort en god jobb med lille Smula, jeg fikk oppdateringer hele turen hvor mye hun hadde lagt på seg! Tispe 1 hadde åpnet øynene og de andre har fått masse pigment på snutene... Har god magefølelse for at Smula skal overleve nå - legger "godt" på seg, vi må passe på da. Hun får ligge på puppen utenfor kassa - uten krig fra de andre! For de har matvett de. Gine har et saftig sugemerke på haka, stort og blåsvart!! Satt og kosa med en valp og den trodde haka var mat og det var jammen ikke lett å få den løs!

Mors lille favoritt (",)

Vi har lært oss å sitt, "gå" og klø oss bak øre!

Smula er litt tregere i utviklingen - her har hun strandet (",)



Ingen kommentarer: