onsdag, september 03, 2008

Trondheim Hundefestival

Da var årets Hundefestival over... For 2.år på rad blir utstillingen arrangert på Støren, det er en fabelaktig plass å arrangere utstilling. Storkosa meg hele helga, selv om man blir veldig sliten! Man kan vel ikke gjøre annet enn å kose seg når man er sammen med så mange hyggelige mennesker. D-kullet har kommet i valpeshow alder og 3 hanner og min tispe var påmeldt fra Nellyvill... Så moro å se alle sammen igjen, selv om jeg har sett igjen alle tidligere foruten Eros som kom langveisfra - Tonje og Robert har blitt bitt av utstillingsbasillen og kom fra Lillestrøm for et valpeshow. Det er flott det (",) Bilder og resultater fra dagen ligger på nyhetssiden min... men kan nevne i forbifarten at Jonas vant juniorklassen begge dager med CK, Zarek ble BIR og vant gruppa på søndag, og Dorthe ble BIM lørdag og BIR og 2BIG søndag. Gutta ble plassert som 2.,3. og 4 i 4-6 mnd begge dager.

Valpene har som tidligere nevnt hatt diare siden de ble født pga for kraftig melk hos Bitte. Alt av "skolemedisin" ble forsøkt og ingenting hjalp. Som et siste forsøk prøvde jeg kjerringrådet jeg har på "roteloftet" på hjemmesiden min... Kok en gulrot leeenge, mos den og gi til pasienten. Den har virket på hunder, katter og mennesker mange mange ganger, har til og med fått takketelefoner av folk som har sett det på siden min! Som sagt så gjort... ga valpene forleden dag og vips - ingen diare mere!!!!

Valpene har nå fått mere plass, tatt av fronten på valpekassen og satt opp noen grønngrinder rundt, og satt inn den meget populære baljen. Den slår aldri feil - blir favoritt plassen med engang! Her er noen bilder fra i morrest... Gine har alltid kosestund på morran:





Gine startet dagen i dag med sykehusbesøk. Skulle på skogtur med SFO, hadde kanskje koset med valpene litt for lenge og hadde det veldig travelt. Skulle skynde seg å hente sko i skapet og fikk skapdøra i rasende fart midt i ansiktet. Blodet rant ikke - det sprutet!!! Da var det å hive seg i bila og dra til legen... legen mente det ville bli penest resultat hvis han stripset kuttet. Så nå skal hun først på med strips også en spesiell tape for å forhindre/forminske arrdannelse!
Til helgen er det utstilling igjen, Steinkjer står for tur! I år drar jeg oppover fredag og ligger i campingbila, da kommer jeg forhåpentlig ikke for sent - som jeg gjorde i fjor(",)

Ingen kommentarer: