mandag, november 17, 2008

Ny uke...Nye muligheter!

Nok en helg er over...så alt for fort! Jeg hadde store planer for denne helga, Thomas skulle jobbe overtid, Gine og Daniel var også borte. Fredag kom Kjellrun, Ingrid, Abina og Dorthe - vi kosa oss med lutefisk med allt godt tilbehør... Det var vemodig å treffe Abina, søster til Alma og er tro kopi av henne. Jeg savner henne så inderlig, og griner litt hver dag ennå! Alle som kjenner meg vet jeg er hysterisk redd for hundene mine - jeg ser alle farer på forhånd og å gå på tur med meg er vissnok en prøvelse i følge noen!?! Og etter Alma er jeg iallefall livenderedd for å miste flere... Nelly min sjelevenn begynner faretruende å nærme seg skummel alder for Berner, - så jeg har vært veldig redd for henne - MEN hun er i sitt ess om dagen. Trener i vanntredemølla 2-3 ganger i uka og det har gjort underverker. Hun er som en mor for Dropsungen, styrer og steller med henne... De to utgjør "handicapforeningen" som får tur på egen hånd, de andre trenger mosjon og får det uten vedhenget Nelly og Dropse! Nå sporet jeg av... det var helgen jeg var inne på.
Lørdag skulle være "vaskevindudagen", ut med hunder først slik at samvittigheten er ren, støvsuge må jeg gjøre før jeg noe annet - også var det vann i bøtta. Da åpnet himmelen seg og det klasket regn inn på vinduene! Det var den vindusvasken! Sulla rundt med andre syssler før jeg dro på konsert. Gine synger i kor og de hadde seminar og avsluttet med konsert m/kaffe og kaker. Søndag starta vi med skogtur inkl noen hysteriske utbrudd ved feks. vann med et tynt islag... Dropsungen kunne jo drukne - eller iallefall bli kald på tuttelutta si! ja ja... Resten av dagen avløste det ene besøket det andre, Thomas' lillebror med samboer har kjøpt seg Chinese Crested og hun var med inn - det er et litt annet støynivå på disse enn Bernerne og tilslutt kom det tørt fra Gine som satt på kjøkkenet og tegnet: Onkel... kainn itj du kjøp dæ Bærner i stede? Nå har jeg også groomet en Kineser... hev hun i hundebadet, shampo/balsam og en hel masse stæsj i det lille hun har av pels:-) Jeg brukte faktisk blåseren på henne og hun ble så fin så!
Dropsungen vokser og trives, vi merker ikke at vi har valp - ikke et pip fra henne - aldri! Hun kan sitte midt på gulvet og bare se på livet rundt seg. Bedårende er hun og sjarmerer alle på sin vei! Her har hun klart å komme opp i sofaen på egen hånd og stjal plassen til Lille Fame. Fame trodde ikke sine egne øyne og så ut som hun hadde ramlet ned fra månen... sjekk de blikkene de sender hverandre:

















Dere får ha en fortreffelig uke, fredag har jeg tatt meg fri og vi kjører i rett tid ned til Hamar og Vikingeskipet.


1 kommentar:

Anonym sa...

Lille Fame - skjerp deg!
Ellers kommer Statesman trollet og tar deg!
Suss midt på nesen i fra den grusomme mora di på Støren