lørdag, mars 14, 2009

Jaggu va itj det helg igjen!

Helga skulle vøri evig... men det er vel for mye å ønske tror jeg! Man må vel tilbake til realiteten og dagliglivet før man vet ordet av det! Men før den tid skal jeg kose meg ennå noen timer...

Magen min bobler over av vårstemning, man blir lystigere til sinns - uten at jeg går og har tungsinn til vanlig he he...Vi våkner til sol i ansiktet og fuglesang. Thomas er ut og jogger hver morgen med hundene ca 1mil slik at de er god og fornøyd når vi drar på jobb. Vi er jo så heldig at både jeg og Thomas jobber skift og de er sjelden alene i mange timer. I tillegg har jo Tine Midt Norge innført 6 timers dag så Thomas er jo knapt på jobb (",) Med vårstemning følger også vaskelyst... mens jeg er på jobb går jeg å lengter etter å komme hjem for å ta fram vaskefilla... men når jeg endelig kommer så langt er jeg jo utslitt av dagen! jeg har en sykdom å ta hensyn til også som tapper meg for krefter men men... jeg må bare settes på lading en stund så er jeg som regel på topp igjen...

Det smelter i rasende fart rundt huset - men jeg har mine bange anelser når snøen i gården skal forsvinne... Det er så mye snø at hundene egentlig bare kan spasere over gjerdet - men mine er så vant til det gjerdet at de beveger seg ikke for nært. Det gjorde derimot Dorthe som er her på helgebesøk! Gine kom bestyrtet tilbake når hun skulle gå til skolebussen fredag morgen... Dorthe sprang lykkelig rundt omkring skolebarna - og det er jo ikke alle som er like fortrolig med en stor hoppende lykkelig Berner tidlig en morgen! Da ble det innekarantene på Dorthe - noe hun ikke setter pris på:-) mye artigere å herje rundt med Dropse ut i gården!

Thomas jobber overtid i helga og Gine er på overnattingsbesøk... så Daniel, jeg og hundene tok turen med hundene for oss selv i dag! Usedvanlig vakkert vær, sola varmer og man kan høre snøen smelter i skogen.

Noen bilder fra dagen:

Nelly og morenelske elske...



Daniel slipper heller ikke unna Nelly's intense kjærlighet (".)


Gamlemor Nelly snart 7 år


Jonas og moren

Gutten sin det!Dropse
Dorthe i front med Drops godt plantet i nakken:-)
hele gjengen... drops, Abina, Bitte, Jonas, Nelly og Lille Fame og Dorthe

Vårstemning

Ringvålelgen har kvessa tenner...

har man ny linse så har man ny linse....
Da får jeg virke litt igjen før lørdagskvelden setter inn... så får vi se hva den bringer! Ser ikke bort fra at det blir en matbit i kveld heller!?! og kanskje litt rødvin - ingen som vet!
Ha en strålende lørdag alle sammen!

Ingen kommentarer: