søndag, mars 25, 2007

En begivenhetsrik helg!

Puh... livet er tøft på en søndagskveld - ligger meget henslengt i sofaen og prøver å finne igjen kroppen min:-) Det begynte i forrige uke med 3 senkvelder på jobb. På torsdag kveld var vi alle på Heimdal Dyreklinikk ut å spiste veldig god mat - jeg spiste snegler til forret mmmm... det er såå deilig! Det ble ganske så sent før jeg kom meg i seng:-) På fredag hadde jeg senvakt dvs vi har arbeidstid til 19.00 men må jo selvfølgelig gjøre oss ferdig med de som er der. Det tegnet heldigvis til å bli en rolig kveld hvor vi kunne avslutte i rett tid - jeg skulle rett ned til byen på fjorårets siste julebort... Ikke så lenge før stengetid fikk vi inn en hund av meget stor rase med et veldig komplisert benbrudd som vi måtte operere! Vi var ferdig med operasjon 19.40 og 20.00 skulle maten stå på bordet i byen... Da er det bare å hive av seg uniform, vaske av seg blod og dra en kam gjennom håret og "fly" ned til byen! jeg rakk det med et nødskrik... En ubeskrivelig gourmet opplevelse på en restaurant av den litt finere type! Vi fikk også en omvisning i vinlageret - spennende! På lørdag skulle damene på jobb hjem til meg for en alldeles liten fest! vi bruker å møte ganske så ofte og vi hyler av latter hver gang - vi har det så morsomt!! Hadde litt å gjøre i hjemmet mitt før de kom, med noen hunder som røyter (masse!!!) og mye på programmet tidligere i uka var huset ikke presentabelt for fest... skulle bruke dagen på husarbeid samtidig som jeg skulle lage mat og dessert! Det skjærte seg glatt - jeg var heller jordmor for et amerikanerkull:-) Jeg er så glad i fødsler så det gjør jeg gjerne! Thomas ble da satt til div. sysler hjemme... snill gutt ja! kom hjem og hev meg i dusjen og fikk laget velkomstdrink. Som tidligere damelag hadde vi det helt fortreffelig, masse mat og drikke!! Latter latter og atter latter... før desserten hoppet vi i boblebadet, og jøje meg - vin/øl, og 40 grader i vannet er en farlig blanding, hi hi! Vi koste oss til langt på natt, og Thomas var privatsjåfør og leverte damene trygt hjem - sånn er det når man bor på landet, kan ikke kreve at folk tar drosje hjem - blir dyrt det(",)


Ble ikke mange timers søvn før man måtte opp å starte dagen, puh... pakka en cola i sekken og gikk utpå åkeren for å finne en egnet plass for meg å sitte og hundene kunne løpe og leke! Fristet ikke å tråle marka i dag:-) Hærlig vårvær... 12 grader og sol - og man hører nesten snøen smelte!

Nelly rydder skog, Bitte og Oona leker i bakgrunnen

Alma med babyer i magen vil IKKE være med på barnsligheter!

Alma koser seg ALENE med pinne hun:-)

Gine koser seg med alle småkrypa som har våkna til live igjen!

marihøne marihøne fly fly fly - i morra bli det finvær!

Ingen kommentarer: