søndag, februar 17, 2008

grå og trist søndag...

jeg snakker om været da (",) søndagsværet i Trøndelag innbyr ikke akkruat til uteaktiviteter! Det plaskregner og isholke på veien... ikke akkurat Trøndersk februarvær! I går var jeg å så på valpeshow på Ler, 3 Bernere var påmeldt - jeg hjalp Hege å stille en av hennes gutter. Jonas var med for miljøtrening men han gir jo blaffen han og ligger å sover, det eneste han reagerte på var når det gikk forbi en amerikaner valp - han er så glad i bittesmå amerikaner valper, han må bort å slafse litt i ører og rompe!!
Dagen i dag har gått med til huslige syssler, og kamming av marsvin. Lille Porto skal reise fra oss i denne uka - han skal nemlig på utstilling i Oslo!! Så for første gang i hele mitt liv skal jeg til uka bade og stelle et marsvin før utstilling... jeg har voktet pelsen hans som en smed så den ikke har floket - for når man stiller langhårsmarsvin må orginaltuppene på pelsen være intakt, dvs det må ikke være klipt en millimeter, eller avspist (marsvin kan spise på pelsen sin) Hunde utstyret har vært flittig i brukt... silke, "the stuff" mm. er han innsmurt med (",)
Tidligere denne uka var Zarek her for klipp og føn! Han forelsket seg TOTALT i marsvinene, og kunne godt stått foran buret ennå! her er et bilde av han i "stand" som den beste jakthund kunne missunne han:

Gine har hatt karneval på barnehagen og var heks:


jeg har oppdatert valpedagboka til Nelly, der skriver jeg bla. at jeg skal ta ny ultralyd i morra - så vi får en viss peiling om hun er full av valper eller om det blir et nett lite kull, setter inn bilde av ul i morra...

Ingen kommentarer: