onsdag, oktober 07, 2009

Hjælp vi råtner!

Til tross for at jeg er en ganske så glemsk person er jeg rimelig sikker i min sak når jeg påstår at det er årevis siden det har bøttet ned så til de grader som det har gjort denne høsten! Jeg er kjempeglad i denne årsiden, jeg hater å sole meg og klarer nesten ikke røre legemet når gradestokken stiger over 20... så høsten appelerer veldig med sin levelige temperatur, vakre farger og naturen viser seg i all sin prakt! Men i år kan jeg jaggu telle på en hånd de dagene hundene har vært ren og tørr etter tur i marka! De går konstant våt, joda... blåser har jeg men jeg har ikke tid til å føne tørr 6 hunder flere ganger om dagen! Det har ført til både misfarging av pels og våteksem...

Men når vinden suser rundt hushjørnene, og en blanding av regn, hagl og snø pisker på vinduene er det fantastisk deilig å benke seg i sofaen med masse tente lys, en kopp te og pc'en på fanget! og her sitter jeg... jeg å Bitte - hun sitter i hjørnet med sitt gravide drømmende blikk. Hun viser alle tidlige tegn på drektighet men man kan aldri være sikker.

Forrige helg ble tilbringt på Hamar. Jeg, Vibeke og Marianne pakket bobilen for en jente-utstillingstur og la avgårde på fredag formiddag. Etter Thomas måtte bruke lunsjen sin til å skifte til vinterdekk - dvs PIGG dekk! Først hadde vi ambisjoner om å legge avgårde på sommerdekk... men etter vi hadde lest både aviser og snakket med vegmeldingssentralen bleknet våre håp! Og det skulle vi bli meget glad for... Menyen for kvelden ble diskutert på vei nedover og valget falt på noe så "campingmataktig" som scampi-/blåskjellsuppe! Fru Holst Leknes (...ja jeg heter det - må bare venne meg til det selv) var i sitt ess da hun kokkelerte med en øl i en hånd og fløteboksen i den andre!
Lørdag ble tilbringt i hallen... Marianne jobbet mens jeg og Vibeke stilte våre respektive raser:-) Vibeke og Ada Mariiii ble BIR... Jeg stilte Dropse, Jonas og Nero (N's Entertain You) og Monas stilte Eros (N's Dinner Date) En pelsfattig Nero vant juniorklassen med CK, Jonas med ikke plassert i CHK, Eros ble nr. 2 i klassen sin og Dropse vant en stor juniorklasse men kun med Hp så hun var ferdig for dagen... Jonas var med i avlsklassen til sin far Tiviniro's Harley Davies og i finalene sendere på dagen løp vi oss til en fantastisk førsteplass BEST IN SHOW. Gratulerer så mye til Hege og Hilmar. Grattis til Gro også, hennes veterantispe CH. Enslige Evelina av Hiselfoss ble BIS veteran!
Vibeke vant gruppa så vi måtte være over til søndag og Bis finalen. Vi hadde en superkoselig kveld med kinamat. Vi fikk vei-og førereferat og var glad vi måtte være til søndag, det var ikke gode forhold oppover! Det var bedre på søndag når vi dro men vi hadde jammen snøstorm og glatte partier, så ikke lenger enn jeg absolutt måtte en god stund over Kvikne!
Da skal jeg legge fra meg pc'en - når Thomas jobber sent og jeg har fjernkontrollen for meg selv er det kun en kanal som gjelder... BBC lifestyle Full On Food... Mmm... masse inspirasjon å hente! (",)
Ha en strålende uke - det som er igjen av den iallefall!

Ingen kommentarer: