søndag, oktober 11, 2009

Livet en dans på roser????

her ligger jeg... vannrett i sofaen, en smule dopet på en medisincoctail jeg ikke er vant til! I går lørdag skulle vi ut med hundene, jeg observerte at skifertrappa vår var glatt men før jeg rakk tenke tanken hadde jeg tatt en runddans i lufta og landa med en ekkel hul dump rett på øvre del av ryggen. Thomas er vant til mine overdramatisterte hyl for alt og ingenting, og skjønte raskt at dette var alvorlig når han ikke hørte noe fra meg! Jeg kom meg opp å sto lenge å prøvde å få puste skikkelig. Og med den lyden jeg hørte når jeg traff skjønte jeg at jeg ikke bare var forslått...turen ble det ingenting av - jeg måtte legge meg ned og der lå jeg lenge! Jeg måtte dra på sykehuset MEN vi var invitert på mat til et vennepar og ikke hvilken som helst mat men - SUSHI - min yndlingmat uten sidestykke! Jeg måtte dit å spise først... klarte å sitte å spise men havnet i horisontal stilling ganske raskt(",) Dro ned på sykehuset og gikk foran køen... de var bekymret for lungene mine pga vanskelighetene og smertene med å puste. Undersøkelser og røntgen ble tatt og konstantert brist i 4 ribben og en rimelig forslått kropp! Lungene var heldigvis ok...

Så her ligger jeg som sagt - totalt avhengig av andre! Den stakkar radiografen måtte kle av meg før rtg. bare det å gå på do alene er jo en bragd, ho ho ho... og Thomas løper rundt å ordner hus på egenhånd:-) Heldigvis tar medisinene toppen av smertene, får både smertestillende og avslappende slik at jeg får pustet normalt, med andre ord - en skikkelig rus!

Vi har også hatt gjest i helgen, lille amerikaner Matilde - oppkalt etter tanten sin MAT + HILDE=SANT... Hun og William er verdens beste venner! Hele kroppen hennes får plass i munnen hans men han er gentleman og vel så det! Her er noen bilder av paret:










1 kommentar:

Arve, Siri og Karma sa...

Ikke moro å høre om flyturen din, tror ikke du er ei dame som legger deg ned uten god grunn så du har det nok skikkelig vondt. Ønsker deg god bedring iallefall og trenger du hjelp til noe stiller vi gjerne opp.