søndag, desember 27, 2009

3. juledag

Etter fôring av valper og de hadde funnet roen og søvnen igjen dro vi ned til byen og Torvet for å stå på skøyter… eller rettere sagt – Thomas og Gine får stå for skøytinga og jeg gikk båndtur i byen med hundene. Delte de opp i puljer da jeg ikke kan ta sjansen på at de rykker til i båndet – synes bare jeg kjenner den i ryggen smile_cry De er jo bare vant til å løpe løs i marka og vet jo ikke hvordan man rusler tur i bånd … ikke flink! Det var utrolig mye å snuse og se på – ikke minst byduene som det finnes  hundrevis av! Dropse som vanligvis skal først fram enten man løper over eller under det som evt. står i veien fikk alenetur og oppførte seg eksemplarisk, hun er en artig skrue… det er ingenting som får den hunden ut av fatning – hun er roligheten selv, også når de andre går bananas når Thomas kler på seg joggeklærne sitter hun i bakgrunnen og bare titter – helt til døren åpnes!! BANG… da våkner villdyret kenguruen  eller hva hun skal betegnes som! Tror ikke jeg har hatt noen som løper løper løper og hopper sånn som henne i skogen. Jeg sporet litt av, men det jeg skulle fram til var at jeg og Dropse gikk nedover Munkegt. fra Torget og møtte en flokk  på ca 50 stk duer… man skulle tro at en “valp” på 1år skulle ta litt av – men Dropse slakket av farten, satte seg ned og bare kikket så rolig på duene som flakset rundt hode vårt! Den andre valpen William synes også disse skapningene var kule, men han var mer sånn hoppsasa…smile_tongue

3juledag-005 3juledag-014

3juledag-015

3juledag-040

3juledag-026

3juledag-028

3juledag-030

3juledag-035

3juledag-050

3juledag-051

Etterpå bars det hjem for å kokkelere litt… Vibeke og Karl Eddie med barn kom på lutefisk, Vibeke hadde bakt Oreokake (mmm…) og vi avsluttet med et bad i jacuzzien! En perfekt dag… GOD NATT!

Ingen kommentarer: