mandag, desember 13, 2010

Bad Hairday!!

Æ flire mæ hjæl... Det er vel bare jeg og småbarn som klarer det! Vel... here we go:

Søndag skulle vi på juletrefest, Thomas er med i komiteen som arrangerer så vi skulle møte opp kl.15.00... mor i huset hopper i dusjen, og sånn halvbløt i håret skulle jeg børste det! Gine sto imidlertid med børsten så jeg skulle finne en god nr.2... jeg fant en sånn krøllbørste og startet jobben :-) I et lyst øyeblikk tenkte jeg kanskje å lage litt krøller!!!! Tok en god slump hår og krøllet i vei rundt børsten - heeelt inn til hårbunnen! Jepp - og der satt den!! Børsten heeeeelt inn i hårbunnen - og den rikket seg ikke!!! Lettere humring ble til en lettere hysterisk latter... Thomas prøvde også men måtte gi opp. Klokken ble ti over tre og vi var for sent ute! Vel... Gode råd ble dyre, vi endte opp med at jeg kjørte Thomas og Gine til juletrefest og jeg måtte ta turen til min kjære mor - som er frisør! Det var ikke bare bare det heller... i går var den store kaosdagen i Trondheim - det snødde ikke med måte og det var totalt kaos i trafikken. Biler sto i grøfta overalt, kø som sto helt i stampe og det snødde svære kokosboller! På vei ned til skolen med T & G gikk vindusviskerne av hengslene så de var ute av funsjon... Så kom jeg til E6 opp Klettbakkene som er et yndet sted for semitrailerne å stå på tverra - og det var det 2 stk som gjorde! Da sto jeg der da... i kø og var livredd for at noe skulle skje... enn om jeg ble stående å spinne, kræsje, you name it - og måtte ut å få hjelp... med en krøllbørste midt på knollen! Thomas foreslo forresten å henge noen juletrekuler i skaftet - ho ho ho! Vel... for å si det kort - etter en times tid i stolen til mamma fikk hun den ut... vet ikke hvem som var mest svett - frisøren eller kunden, og trenger jeg si det var jævlig vondt?!?!

Jeg kom til juletrefesten til slutt - når nissen kom med godteriposene og festen var ferdig! 


Det snør ja... her er to bord i bakgården 

Vakker himmel over bygda! Det er noen fantastiske dager nå - selv om vi vasser i snø og ting er litt mer tungvint! Joggeturen til Thomas og hundene var visst rimelig tung i morrest! 



Avslutter dagens tekst med en snutt av Jonas... her møter han kanin for første gang "live" - ser ikke ut som det stresser han nevneverdig! Godgutten...

Ha en fantastisk uke alle sammen - med eller uten krøller ... jeg er iallefall uten!

Ingen kommentarer: