lørdag, oktober 15, 2011

Forrige fredag pakket vi snippsekken og satte kursen mot NKK Hamar... apropo' den der pakkingen - Jeg står på trappa og roper til Thomas som er i bilen: har du tatt med bainn (bånd), noe han bekrefter at han har med! Det var det siste jeg hadde på sjekk lista mi og vi durer avgårde. 

Neste stopp er Hanestad hvor vi bruker å lufte hunder på vei sørover...vi bruker jo nesten aldri bånd på hundene men ettersom Dorthe var "nyshinet" til utstilling dagen etter skulle hun få på seg et bånd, bare sånn just in case! Thomas tar ut hundene en etter en og når han kommer til Dorthe roper han: korr e det bainn? Meg: Veit itj - det va det du som tok me! Han: Neei.... Meg: æ sto jo på trappa å spurt om du hadd hatt med bainn! Han: Åhh... trudd du spurt om æ hadd med vainn æ! Ja ja - da var vi på helgatur med 6 hunder uten bainn - men MED masse vainn! Trønderske ord kan bli litt for like av og til :)

Vel framme fikk vi overnattingsbesøk av fru Hiselfoss og vi måtte jo ha litt kveldsmat og øl



Dorthe er på full fart opp i kondisjon etter valpekullet for 8 mnd. siden, og hun var den eneste jeg hadde meldt på... Hun er meget sparsommelig stilt og mangler et nkk cert før hun kan smykke seg med championtittelen. 

Her løper hun seg til seier i en stor åpenklasse...

sjekke det kinnet til fruen... hadde ikke lommer så måtte hamstre kjøttboller i munnen ;o) 


slapper av mens vi venter på beste tispe klasse


En vakker champion tispe fra Finland hadde også planer om det der certet, så jeg og Dorthe fikk nøye oss med reserve Cert. Så nære så nære... men det var en fullverdig vinner! 

Her er fra i går fredag, jeg hadde senvakt og kunne nyte en praktfull morgenstund i skogen! Helt hvitt av rim og strålende sol... fantastisk start på helgen!

ho ho ho... hundene er så vant til å bli oppstilt at de ordner opp selv når jeg stopper opp ved stubber, steiner og stokker! Her var det kun Bitte som trengte litt drahjelp og vips... det sedvanlige turbilde kunne bli knipset:)

Anna og Dropse er i løpetid og Jonas er daglig bak å sjekker hvordan ståa er! De fikk løpetid med 2 dagers mellomrom, og vi får sjekket dyktigheten hans ut i neste uke når han skal si fra når det er på tide å reise med Dropse... Her er dagens sjekk av Dropsungen



Da er det tid for litt husarbeid før vi må ut å sanke kanskje årets siste sopprasjon! God helg ønskes dere...

Ingen kommentarer: