mandag, oktober 03, 2011

sesongens siste...?

Mulig dette er årets siste svømmetur? men så lenge det ikke ligger is på vannet - er det ingen grenser for Dropsungen... vann er tingen! Anna har gått i god skole og er også blitt en vannhund. De har begge samme vane - og det er å legge seg rett ned når de kommer ut i vann, ser ut som de nyter det max ;o)




Meeen man vet ikke hva morgendagen bringer, kanskje ligger snøen? I fjor kom snøen og ble liggende i oktober... 

Nå er det elgjakt, og jeg er ambivalent... liker/liker ikke! Jeg elsker tanken på at de skal tynne ut Ringvålelgfamilen, de må bare forsyne seg grådig! Men nå er jeg jo livredd for jegerne... når de klarer å skyte en hest istede for en hjort (ikke jaktlaget her i område altså) - så kan vel en Berner, eller Berner eier se ut som en elg! jeg har jo så lange elegante ben jeg også skal vite ;o)) Jeg får trøste meg med at det er til mitt beste at de jakter og at det kun er en begrenset periode jeg må være på vakt dypt inne i de Ringvålske skoger!

Forrige uke var jeg knapt nok ved bevissthet, ble syk etter vi kom hjem fra Oslo og sov i gjennomsnitt 20 timer i døgnet! Når jeg ikke hadde blitt vesentlig bedre på torsdag var det lege neste... Da får vi vente på prøvesvar, tularemi (harepest), lungebetennelse eller rett og slett en heftig runde med influensa? I helgen ble jeg oppegående og da skal alt som ikke ble gjort forrige uke gjøres.. i tillegg til dugnad på turnkonkurranse og ut i marka, jeg kaldsvettet godt og pustet som en hvalross, og landet med et brak i sofaen søndag kveld! 

Noen bilder fra turen:
I bakgrunnen Lauglovannet... og rett bak vannet er huset vårt :)

Mens hundene står i giv akt på bilder ser dere her baksiden av motivet... Lille Fame som sitter i stram giv akt og har overoppsynet!

Søteste! Lille Fame har det privileget at hun selv bestemmer om hun er med på tur eller ei... hun er en klok liten dame og har en innebygd vær radar og hun kjenner på formen om hun orker være med:) Hvis formen er laber går hun inn å legger seg i sofaen og koser seg!

LilleFame, Jonas, Anna, Drops og Bitte

LilleFame elsker å posere hun også og hun nekter å gå ned fra stubber og steiner før hun er blitt fotografert alene uten Bernerne - sitter som en prest gitt så rak i ryggen;)

...også er det bare meg pappa!

Bading er som sagt et must...


 Dropse på pinnejakt







Damen som slipper unna med det meste - fordi hun er så søt ;o)

Til helgen er det duket for Hamar og utstilling... lenge siden sist nå og jeg gleder meg! Ustillingspolitiet er vel tilstede og har sine argusøyne rundt om slik at ingen gjør feil, men om de tror de tar fra meg gleden med utstilling? Niks... ukrutt forgår ikke så lett :o))

Ingen kommentarer: