lørdag, oktober 29, 2011

Roadtrip

Lørdag forrige helg skulle vi på overraskelsestur med Hurtigruta til Bergen og fly hjem, en tur som var planlagt og betalt for lenge siden! Dropse kom i løpetid og ettersom dagene gikk fikk jeg en gryende følelse av at den turen kunne jeg se langt etter! Hadde hun stått samme dagene hun sto sist hadde jeg fått med meg begge deler, hjem søndag kveld og sette snuten sørover på mandag - men sjefen sjøl hadde ikke tenkt det! I følge Jonas og blodprøve måtte jeg kjøre nedover på fredag... og når Thomas var opptatt på annet hold stilte verdens beste Vibeke opp og ble med som selskapsdame og hjelpesjåfør når ryggen ikke klarte mer! 

Vinter i Østerdalen... 

Vi startet i rett tid på fredag og det var stemning for sushi lunj helt fra starten av... og når vi først har bestemt oss for sushi så SKAL vi ha sushi! Men hvor i all verden serverer de det i Østerdalen?? Joda - etter en times leting i Elverum var det en elskverdig dame i kassakø som hørte Vibekes gryende hysteri og geleidet oss til Meny som solgte sushi på fredager! Yohoooo.... Humøret berget!


Praten gikk så livlig for seg i bilen at vi glemte jammen å høre på gps´en - tok ikke av ved "Tusenfryd en plass" så det ble en god omvei... men hva gjør vel det når en iskald øl venter på oss på Hiselfoss? Parring fikk vi også til innimellom slagene :) Dvs at vi håper på valper lille julaften - O´jul med din glede!

En tur innom Nordby kjøpesenter en en nødvendighet når jeg er på de kanter! Og siden det forrige sushi måltidet ikke var av de største startet vi like så godt hele shoppingrunden med... Ja riktig - SUSHI! Men fy så skuffet vi ble - den kokken kan ikke gå med rett rygg og være stolt nei! 


 Og hva fant vi ikke på en av butikkene... T-skjorte det sto skrevet Hilde og Vibeke på!! Ho ho ho... sjøstygg men man kan jo ikke gjøre annet enn å kjøpe den da!

Etter 3 dager til ende snudde vi bilen og la på vei hjem! 

Thomas kom hjem fra Bergen etter midnatt han også, og måtte bare pakke pikkpakket sitt og kjøre ned til Gjøvik, der han går teknisk fagskole... På Bergensturen var det vissnok ikke innlagt søvn på planen, så han kom seg til Berkåk (1 time herfra) - da måtte han sove en times tid! "tygd og utspyttet" kom han seg velberget fram til skolestart - 10 min. forsinket! 

I disse Halloween tider hadde klassen til Gine lommelykt tur i skogen her en kveld... med pølsegrilling og kos! Mandag er det vel duket for den "store" dagen - sanking av snop... kan ikke si jeg er tilhenger av denne trenden - usj... tenk på alle de skitne barnehender som har tatt på det godteriet som ligger i skåla! jeg prøver iallefall å oppfordre Gine til å velge det som er innpakket en og en!


PS: Det tok ikke lang tid å tupere og sette inn håret til Gine i all verdens hår "stæsj"... men det tok desto lengre tid å vaske det etterpå :o))


Ingen kommentarer: