fredag, november 27, 2009

Helg…

Da var det duket for helg igjen, og selv om jeg går hjem om dagene raser ukedagene avgårde! Helgen er avsatt til rydding ute (Thomas vet det bare ikke ennå… ) og julebord i Cognacklubben til Thomas. Gleder meg til god mat og drikke og venner man ikke er sammen med hver dag pga hverdagsstress og mas. Jeg liker å ha vasket og julepynte kjøkkenet til 1.søndag i advent… i år blir det bare å pynte tenker jeg! Rart med det men jeg tror allerede hode har vent seg til tanken på jul uten julevask i år – det blir jul likevel(“,)

I dag har jeg vært ut å plukket mose og kongler, så blir det en liten handlerunde til uka og til neste helg en aldri så liten juleverksted dag… jeg skal ikke love bildebevis, vi får se på resultatet først:-) I skrivende stund putrer det på komfyren… og det er ikke mat – nei da fru Holst Leknes leker kreativ (må snart komme meg på jobb igjen – ikke sunt dette) og i gryta koker bjørkekvister!! Kanskje like greit å dra ut å kjøpe seg en krans men jeg hadde litt lyst å prøve selv og da synes jeg det høres logisk ut å koke greinene så de blir mykere… ikke vet jeg – aldri vært nevedyktig på slike ting jeg men vi prøver(“,) Det lukter faktisk ganske godt her *knis* -  julelukt!

De øvre makter har lovt oss vinter nå, og godt er det! Savner snø jeg nå – og iallefall når vi går mot jul må det komme snø slik at stemningen brer seg… jeg elsker førjulstiden med gløgg, julemusikk, salmiakklukt og masse levende lys! Og da skal det lave ned store snøfiller ute…. hundene baser i snøen og kommer inn med en ren kald lukt i pelsen… mmmm love the feeling!

I valpekassen er det bare fryd og gammen, de begynner å bli virkelige hunder nå - “leker” smaker og lukter på hverandre. Prøver å gå på sine ustø ben og sitter og ser seg rundt! Hjemmesiden er oppdatert med bilder av hver enkelt valp, men her kommer noen hverdagsbilder:

2-uke4r-001

2-uke4r-003

bortetittit

hann3-gjesp

sove

sove2

t-1

hann2-slange

Ingen kommentarer: