onsdag, februar 02, 2011

Status fra valperommet...

OPPDATERING KL.23.15:


Dorthe brukte veldig lang tid på første valpen, presset i nesten 3 timer - med varierende intensitet selvfølgelig! Ut kom en deilig knubbete gutt med nydelige tegninger. han var utrolig slapp og nærmest blå - men pustet så vidt. Kjempet med han i et time til neste gutt kom - da trakk han sitt siste åndedrag! Dorthe er kjempeflink, ikke et kny... hun vil ha hjelp av meg - tar spenntak og jeg er med på hvert press... så kroppen min er ikke mye verd etter denne fødselen :)


Status til nå: 
19:12 Hann - døde etter 1 time
19:55 Hann 
20:37 Tispe
20:58 Tispe
21:15 Tispe
22:30 Hann dødfødt
22:45 Tispe (født ute på tissetur)


og magen er slett ikke tom ennå...


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Da sitter jeg og Dorthe godt plantet på valperommet... hun er i oppblokking og snart får vi se hva som har bodd i den svære magen:) Hun er ikke som mine andre tisper har vært i oppblokkingsfasen, jeg har ikke kunnet si om hun er i blokking eller ikke - bare vage tegn! De to siste nettene har hun holdt meg mye våken, peser og slår seg ikke til ro - men hun har ikke hatt de karakteristiske skjelvingene... Ettersom Thomas ligger hjemme med lungebetennelse kunne jeg dra på jobb noen timer. Hun var godt i gang med oppblokking når jeg kom hjem og vil bare ut å grave i buskene og tisse hele tiden! Hun har funnet seg tilrette i valpekassa og jeg sitter her med pc, strikking og lesestoff :-)

Her er en snutt fra tisserunden når jeg kom hjem...

og her er utsikten min i natt... jeg i sofaen og hun ved siden av med føttene rett ut - behagelig å ligge mjukt for tiden:)


Oppdateringer kommer underveis, men ting kan ta tid år det kommer til fødsel!

Ingen kommentarer: